Ek is baie baie bly

10 oktober 2016 - Polokwane, Zuid-Afrika

Yebo!

Hier even een berichtje uit Zuid Afrika. Ik heb Henk verzocht om dit bericht even op de blog te zetten daar wij zelf alhier niet beschikken over WiFi. Het gaat goed met ons. Ook al zijn we pas de vorige week vrijdag aan ons avontuur begonnen, hebben we al zoveel meegemaakt, emotionele momenten, mooie nieuwe vriendschappen gesloten maar ook teleurstellingen gehad. De heenreis was een challenge met op de A2 een verkeersinfarct ter hoogte van Utrecht, vervolgens snel en rennend de trein genomen, rennen op Schiphol om maar net op het nippertje het vliegtuig kunnen te halen en dan bij aankomst te ontdekken dat de koffer van Esther in Amsterdam was achtergebleven. De eerste locatie alhier was top, met superlieve mensen, maar er was geen programma en het bleek ook nog een jachtfarm te zijn, iets waar wij totaal niet achter staan. Dus na een dag niks doen hebben we overplaatsing aangevraagd en gekregen. Nu zijn we bezig met de real-deal ! We werken met het antipoaching team, doen fencecontrol, voeren de dieren en zorgen voor water daar het hier op dit moment heel erg droog is. We leren sporen herkennen, staan bijna neus aan neus met de neushoorns en leren veel over hun gedragingen. Gewoon GE-WEL-DIG !!!! En zo onbegrijpelijk dat mensen zulke mooie beesten vermoorden voor enkel hun hoorn. Vandaag kleding en speelgoed gegeven aan de locals hier. Werkelijk, de glimlachjes die op hun gezichtjes te zien waren, dat is onbetaalbaar. Net als alles wat wij hier meemaken. Om het op z'n Afrikaans te zeggen: "Ek is baie baie bly".

Met een beetje geluk hebben we later deze week wel WiFi tot onze beschikking en kunnen we onze belevingen met jullie delen en tevens foto's toevoegen.

Groetjes,

Monique.

1. Pieter en May:
    10 oktober 2016
    Ha Monique, wat een avonturen beleven jullie toch weer! Je zou je vlucht missen, zeg. Hopelijk is de koffer van Esther inmiddels gearriveerd, want dat is toch echt lastig als je je spulletjes niet hebt, toch zeker in de bush waar zomaar niet alles voorhanden is. Zo te horen ben je weer helemaal in je element. Go for it, girls!! Geniet ze en heel veel groetjes van ons, ook aan Esther.
  2. Mattie:
    Hey mattie,
    Wat n verhaal zeg...! Gelukkig moest de vakantie nog beginnen zodat jullie nog eeel veel relaxe momentjes krijgen (werken daar geeft ook een beetje rust hoop ik).
    En als ik de foto's zie, kan ik niet anders zeggen dan dat het er prachtig uit ziet en best jaloers ben....
    Hoewel...ik heb straks een pissebed gevangen. Das ook best wel wat, toch :) ?
    Heel veel plezier nog en wij kijken uit naar nieuwe verhalen en foto's!
    Dikke knuffel!!
  3. Nathalie:
    10 oktober 2016
    Wat een reis, nu al :). Super om te lezen..
  4. Karin:
    11 oktober 2016
    Leuk om te lezen! Benieuwd naar het volgende verhaal :-). Have fun samen, maar dat komt wel goed.
  5. Gj.:
    11 oktober 2016
    Hè.... Lekker genieten samen.... En wat betreft die verrekte A2 en jachtfarm (moet schrikken geweest zijn) ?... waar niets mag mislukken kan niets nieuws ontstaan... Gewoon omdenken.. En dan komen jullie weer terug met schitterende nieuwe beelden en ervaringen.
  6. Marjo & Toon:
    11 oktober 2016
    hey dat ziet er goed uit daar. na een moeilijke start nu dan gelukkig het avontuur waar jullie voor gegaan zijn.
    prachtige foto's. het is echt mooi daar kijk al uit naar jullie volgende avontuur grtjes xxx