Naam:
Reisverhalen:
Foto’s:
170

Over mijn reis

Op 6 oktober ga ik samen met mijn collega Esther naar Zuid Afrika om vrijwilligerswerk te doen. We gaan werken bij het project Rhino Rescue. Het project is verdeeld over 2 verschillende locaties in de provincie Limpopo, in het noorden van Zuid Afrika, dicht bij de grens van Botswana. Van waaruit het project exact wordt uitgevoerd, wordt niet bekend gemaakt. Dit om te voorkomen dat het voor stropers makkelijker wordt om te lokaliseren waar de neushoorns zich bevinden. Het project is voornamelijk gericht op de bescherming van de witte en de zwarte neushoorn. Tijdens het verblijf daar, is het onder andere de bedoeling om het gedrag van de neushoorn te observeren, tellingen van het wild bij te houden, reparaties aan hekwerken te verrichten, het uitkijken van camerabeelden en het volgen van de big 5.  Dat het nodig is om iets aan bescherming te doen is duidelijk. Vorige maand werden er al weer 2 neushoorns afgeslacht voor de hoorn. Samen zijn we de dagen tot aan ons vertrek in elk geval al aan het aftellen. Maar eerst ga ik nog twee weken samen met Henk lekker uitrusten op La Gomera tot 4 oktober en dan 6 oktober door naar ZA.  Ik ga mijn best doen om mijn ervaringen met jullie te delen en foto's te plaatsen. Ik kijk uit naar jullie reacties, van mijn blog wordt namelijk een boek gemaakt, waarin alle verhalen, foto's en reacties worden geplaatst.

Bezochte landen

Ik heb 26 landen (11%) bezocht:

België, Botswana, Brazilië, Canada, Costa Rica, Dominicaanse Republiek, Duitsland, Egypte, Frankrijk, Griekenland, Italië, Kroatië, Lesotho, Luxemburg, Maleisië, Namibië, Nederland, Oostenrijk, Spanje, Swaziland, Turkije, Verenigde Staten, Zambia, Zimbabwe, Zuid-Afrika, Zwitserland.