Nieuwe vrienden

11 oktober 2016 - Vivo, Zuid-Afrika

Maandag alle spulletjes die we bij ons hadden, speelgoed en shirts uitgedeeld aan Patrick en Eliza en de klusjesman Justice. Werkelijk wat een feest wat dat weer. De ongelofelijke glimlach die was te zien op die snoetjes, dat zijn dingen die sluit je in je hart en die vergeet je gewoon nooit meer. Ze waren zo ongelofelijk blij. We hebben toen besloten om alle spulletjes bij hen achter te laten. Zij zouden er zorg voor dragen dat ze bij de kindjes terecht kwamen op "lokasie Avon" (de township waar zij wonen). Meteen waren zij ontzettend opgewonden en volop met elkaar in discussie, prachtig om te zien. Ze zouden een elftal kunnen gaan vormen, ze zouden een meeting kunnen houden voor de kindjes, ze konden de cadeautjes bewaren voor de kerst en zouden ze dan uit kunnen delen, want het was toch bijna kerst en dan zou het nu een echte kerst zijn met cadeautjes....Nou dan krijg je echt een brok in je keel hoor en dan denk je, shit ik had veel meer mee moeten nemen..... Maandagavond hadden we Shawn en Patrick en Eliza uitgenodigd  om met ons een drankje te doen. Zij bedankten ons hiervoor en Patrick en Eliza wilden dit in de keuken op gaan drinken. Wij zeiden, nee natuurlijk niet, jullie komen gewoon bij ons aan tafel zitten, gewoon een drankje met vrienden onder elkaar. Ik heb de drankjes zelfs aan hen uitgeserveerd. Zo bijzonder om die snoetjes te zien als zij een keer bediend worden. We hebben met zijn allen een hele fles Amarula opgedronken en samen veel gelachen. Telkens Als we gingen proosten, moest iemand een reden opgeven om te proosten. Patrick was na 1 glaasje al een beetje tipsy, haha. We hebben een fantastische en onvergetelijke avond gehad met nieuwe vrienden. Tevens geleerd dat "Munawaka" in het Sotho/Sepedi Chouke of schatje betekent en dat de Zuid-Afrikaanse manier van proosten, in de trant van de Spaanse Arriba, abajo.....etc. is: I won't sit on hour head, I won't kick your ass, but I always be you're friend Toen Eliza mocht proosten zei ze dat ze zo blij was dat zij  samen met Patrick was en dat hij haar allerbeste vriend was. Zo eeh...., weer een krop in je keel momentje. Ach ik kan het niet beschrijven je valt hier van de ene emotie in de andere, zo verschrikkelijk gaaf..... sommige gevoelens zijn niet eens te omschrijven, ik ben echt een bevoorrecht  mens dat ik dit mag ervaren. Ik ben de mensen mooienen pure mensen daar ontzettend dankbaar voor. Terwijl ik dit zit te typen schiet ik weer vol.......

1. Alice Van Gerven:
    12 oktober 2016
    Wat een mooi verhaal dat je hebt geschreven ! Ik kan me al voorstellen hoe gelukkig en blij die mensen zijn ! Dat zullen ze nooit vergeten die mooie momenten ! Nog veel plezier met jullie avontuur ! grtjs
  2. Hans:
    12 oktober 2016
    Lieve lieve Monique,
    Wat een voorrecht dat je dit mag meemaken! Dank dat je dit deelt met ons allen.
    Nu begrijp je waarom ik mijn hart verloren heb aan dit prachtige land, Africa, Cradle of all life.
    Geniet, geniet, geniet
    Veel liefs van ons allen x