Van bushdiva's tot bushqueens. ...

14 oktober 2016 - Groblersbrug, Zuid-Afrika

Hallo, hoe gaan t met jul? Sorry dat ik jullie even heb verwaarloosd, maar ik ben dan ook zo hard aan het werk.... Vrijdag zijn we om 07.00 uur vertrokken naar Polokwane, daar zouden we worden opgehaald om richting Ellisras te gaan. We werden weggebracht door een "brakmabenne" (turks woord voor goed uitziende man, hou me tegen.....en ons codewoord,  omdat de rest dat niet verstaat...) die speciaal voor ons zijn zondagseslofjes had aangetrokken. Van Camilla hadden wij gehoord dat de eigenaar van de lodge waar we nu naartoe gaan een behoorlijke macho is. "He likes to impress, show of especially to the ladies". Nou we wachten af.... Daar kunnen we misschien handig (mis)bruik van maken. We werden dus door onze brakmabenne afgezet bij het 5 sterren Fusion-hotel, hier waren we al eerder geweest voor het ophalen van Esther's koffer. Ik was daar toen even naar het toilet geweest en toen had ik al het idee dat ik een bijna koningin was.... Goed, wij ons melden bij de balie. Oooh jullie zijn van Rhinoconnect, ja, wij hadden de dames al verwacht...jullie chauffeur komt zo voorrrijden, uhhh oké....Of wij dan even een kopje koffie mochten drinken? Natuurlijk, als we klaar waren, moesten we dat maar weer even laten weten. Wij naar de breakfastroom waar we koffie mochten gebruiken. Zien we me daar toch een ontbijtbuffet staan....We waren meteen verliefd....ik eerst naar het toilet want die had vorige keer zo'n indruk gemaakt...het was bijna een welness en spa en dat alleen maar om je behoefte te doen. Ik had Esther verplicht om zéker  ook een keer naar het toilet te gaan ☺. Toen ik terugkwam  van het toilet was Esther aan het netwerken met de eigenaresse van het hotel (die later ook eigenaresse bleek van de lodge waar we naartoe zouden gaan), die ons "rhinohuggers" persoonlijk welkom kwam heten. Wij gevraagd of we even konden ontbijten omdat het er zo lekker uitzag en wij alleen maar koffie hadden gehad. Natuurlijk  het was geen probleem. Mevrouw vertelde er nog even bij dat de 5 sterren Palala lodge en spa, waar wij naartoe gaan, ook zulke ontbijtjes heeft, dus dat zou wel goed komen. Verder vertelde ze dat de lodge alle game heeft behalve de olifant, omdat die alles vernield, nou vooruit, daar kunnen we mee leven...Vervolgens vroeg ze of wij onze bikini's bij hadden, want ze hadden een zwembad bij de lodge en het zou fijn zijn voor ons, als wij na het werk even bij het zwembad konden relaxen met een cocktailtje......hun....what the fuck....??? En toen: "Enjoy your breakfast and the driver will drive the car in front of the entrance whenever you ladies are ready.......Ons vervolgens met open mond achterlatend....Ik zei tegen Esther .... :"Wat gebeurt er met ons...wat overkomt ons toch allemaal... " Esther eerst naar het toilet gestuurd, want dat moest je meemaken, ze vegen daar nog net je kont niet af, haha. Toen Esther terug kwam werd het warme ontbijt voorgesteldalsof het koude nog niet genoeg was.... Nadat we een keuze hadden gemaakt, kregen we een samenvatting uit de krant uitgereikt en werd er een fonkelwijntje (champagne) ingeschonken en hé, dat slaan wij niet af, want ergens op de wereld is het vast weer 16.00 uur geweest.... Na heerlijk hebben te zitten ontbijten, ons constant afvragend of het allemaal  wel echt was....richting de receptie gelopen om te betalen. Nee betalen dat hoefde wij niet. Of we klaar waren om te vertrekken....ja dat waren we, oké koffers waren al ingeladen en de chauffeur  zou voor komen rijden. Na hen bedankt te hebben voor de gastvrijheid en wij naar buiten liepen, werden we nog even tegengehouden  door receptioniste... of de dames nog een "koeldrankie" wilden voor onderweg. Uh ja....nadat de deuren van de auto voor ons werden geopend en wij op de achterbank waren gaan zitten, heb ik Esther gevraagd of ze me even in mijn arm wilde knijpen.... Omdat we hélemaal hotel de botel waren, waren we vergeten om nog een keer naar hét toilet te gaan. Dus onze chauffeur gevraagd om nog even ergens te stoppen. Hij stopte bij het politiebureau haha dus daar maar even gebruik gemaakt van het toilet, dat ff wat anders (zie foto...) Vervolgens komen we aan bij de lodge, nou dat is bijna niet uit te leggen..... maar volgens mij zeggen de foto's genoeg.

Ons project bestaat uit twee delen op 2 lokaties en afgelopen nu zijn we dus verkast naar een nieuwe plek De lodge waar we nu zijn aangekomen....(voor als je even wil watertanden....www.palalaboutiquegamelodge.co.za ) betreft een 5 sterrenlodge. Ze mogen deze week een prijs in ontvangst gaan nemen van beste gamelodge ter wereld Het is een juweeltje, zoals je op de foto's kunt zien. We zijn inmiddels ook geüpgraded van bushdiva's tot bushqueens hè! Wij hadden gedacht, dat wij bij de staf ondergebracht zouden worden, maar niets was minder waar, we hebben allebei een luxe 5 sterrensuite met werkelijk alles erop en eraan. We werden door iedereen ook onthaald als echte helden... We hebben vorige week dan ook kei hard gewerkt hè... Toen de manager onze kamer liet zien, deden we net alsof wij zo'n onderkomen, compleet normaal vonden en toen ze weg was, stonden wij met z'n tweetjes letterlijk  te springen en droop het kwijl langs ons mond af. O ja, en of de dames misschien nog wilden lunchen, nou..daar moesten we even over nadenken. Bij de receptie hadden we trouwens kennis gemaakt met "Whoppy" onze nieuwe persoonlijke begeleider en tevens K9 hondengeleider. Hij gaf aan, dat wanneer de ladies opgefrist waren, dat hij ons wel even de "farm" zou laten zien. Dus toen wij een beetje opgefrist waren en we alles weer aan de opladers hadden gehangen, zonder lunch, want ons broek stond nog op knappen van het ontbijt...met "Whoppy" mee. Na twee minuten te hebben gereden stuitte we al op 2 rhino's die we moesten protecten. Helemaal top natuurlijk. Hier hebben de rhino's trouwens nog behoorlijke hoorns. Tevens op een plek geweest dat ze hier het "Volturerestaurant" noemen. Hier worden kadavers neergegooid voor de gieren en die zitten er dan ook ontiegelijk  veel. En stinken........bluhhh!!! Beetje zo'n lijklucht van iemand die al 4 weken dood in zijn woning ligt. Gelukkig keerden we net voordat ik over mij nek ging terug. Toen we hiervan terug kwamen, liep het al tegen etenstijd en besloten we om dit alles, met zicht op water, onder het genot van een  "Schemerkelkie" (sundowner)  maar eens even te laten bezinken. Zonder dat wij daar om gevraagd hadden, kregen de ladies er ook nog wat "peuzelhappies" bij, omdat het eten nog niet klaar was....en wij na zo'n dag hard werken natuurlijk wel honger zouden hebben....Kijk dat was natuurlijk een minpuntje...want zoveel tijd had het rhinoreddersteam natuurlijk niet, want wij moesten om 19.30 uur weer in 't bakkie zitten voor de "eveningpatrol".  Na een heerlijke maaltijd, kwam "Whoppy" ons ophalen.  Hij had twee bewapende mannen bij van de APU (Kristan en Waldo) en zijn hond (Gringo)... wat trouwens voor enige verwarring zorgde bij Esther  die "Whoppy" bij de manager ineens "Woeffie" ging noemen....waarop die manager haar heel raar aankijkt en ik Esther alweer moest redden door te zeggen: "Uhhh, Esther means the dog from "Whoppy", don't you guys call that a "Woeffie"  in het Zuid-Afrikaans"...... Esther begint zich trouwens ook echt al als een soort van "Maxima" te gedragen. Zo klemt volgens haar zogenaamd telkens de deur van het bakkie en die moet ik dan telkens open maken, zodat madam uit kan stappen. Ik krijg dan ook meteen de fotocamera in mijn handen gedrukt, zodat ik Queenie op de foto kan zetten, want zelf moet ze filmen...... Tijdens de eveningpatrol veel gezien en gedurende deze hele dag 5 van de 8 rhinos (Smurf, Stompie, Ollie en Bollie en de "kleinkies). Hoe de rest van de vrijavond/zaterdagnacht eruit zag, ik maar 3,5 uur geslapen heb en hoe het kwam dat wij vandaag met een helikopter een rhino gedart hebben, horen jullie morgen...want nu ben ik verschrikkelijk moe. Bedankt voor al jullie reacties, kei leuk! Welterusten!!

1. Thijs hermsen:
    16 oktober 2016
    Haha met een grote smile je verslag gelezen. Wat een geweldige reis! En ja er zijn jaloerse gevoelens haha. Geniet er van!
  2. Meneer stoofvlees:
    16 oktober 2016
    Goh wat een zwaar leven hebben jullie. Enne ben erg jaloers. Heb die lodge zitten bekijken.... zie groen van jaloezie hahaha. Maar het is jullie gegund en geniet met volle teugen. Hoe is het trouwens afgelopen met die lekker vent???
  3. Mattie:
    Hey rhinohuggers,
    Wat een super mooi verhaal! En zo mooi geschreven dat het net is of ik er zelf bij ben (alleen dan zònder fonkelwijntje en mèt winterjas...). Hoezo jaloers??
    Geniet er nog lekker van en ik kijk uit naar meer verhalen!
  4. Meneer stoofvlees:
    Hoi Monique en Esther.
    Wat hebben jullie een zware (werk)vakantie!!! Vooral die enerverende helikoptervluchten en het darten, en daarna nog de rhino's vangen, etc etc. Maar vooral het moeten afzien!!! in een kamertje van een kleine 200 eurie per nacht?? Geniet er maar met volle teugen van....... Wij zijn toch wel een heeeeeel klein beetje jaloers !!!
  5. Gj.:
    16 oktober 2016
    Jullie moet je schamen als je dit nog 1 keer een werkvakantie durft te noemen... Het verkooppraatje vooraf was heel aardig en geloofwaardig.. Maar dat is nu totaal voorbij " LADIES".
  6. Pieter en May:
    16 oktober 2016
    We hebben de omlaaggevallen kaak inmiddels weer in de originele positie weten terug te duwen maar dat heeft wel even geduurd! We kunnen ons alleen maar aansluiten bij de vorige reacties, wat een schitterende lodge, om stikjaloers van te worden. Ik zou bijna zeggen: reserveer alvast maar een plekje voor ons. Dat beetje "meewerken" nemen we wel voor lief, haha. Stoere queens, geniet nog met volle teugen, de rhino's zijn blij met jullie.
  7. Marjo & Toon:
    16 oktober 2016
    hey inderdaad top jullie worden volgens mij op handen gedragen.
    geniet ervan .
    wat een verwennerij en geweldig avontuur
  8. Schildermans reinilda:
    18 oktober 2016
    Hey , dames :
    Ook ben ik jaloers op jullie mooie verhalen en avontuur
    Je bent wel een echte schrijfster , zo mooi kan je het allemaal verwoorden
    Geniet jullie er maar van !!!!!!!